Piano ve veřejném prostoru města
Podle vzoru jiných měst mělo muzeum od soukromého sponzora připraveno staré levné piano k umístění do veřejného prostoru. Zvažoval se radniční průchod, železniční stanice nebo předsálí Městské knihovny. Hudba se však v Benešově už nestačila rozeznít.
Bezplatný vstup do muzea
Bezplatný vstup byl zaveden v Benešově na samém počátku historie muzea jako pevná součást filosofie činnosti. Vstupné má smysl vybírat jen ve velkých muzeích v případě, že investují vyšší částky do atraktivních akcí. Ostatní muzea mají preferovat především vzdělávací efekt. V mnoha zemích ale bezplatné vstupy existují i u velkých nesoukromých institucí jako vyjádření státní kulturní politiky (USA, Velká Británie, Tchaj-wan ad.). V ČR s tímto trendem přišla jako s velkou novinkou Moravská galerie po roce 2010, kdy jako součást své reklamy programově odmítla respektovat prvenství Benešova. Jakoby tušila, že místní politici bezplatné vstupné po mnoha létech svévolně zruší.
Úsporná příprava výstav
V roce 2020 pod tlakem světového dění připravila Galerie Rudolfinum ukázkovou výstavu "ODPOJENO" jako reakci na přehnané plýtvání finančních ad. prostředků při přípravách grandiózních uměleckých projektů. Patřila k tomu i manifestační doprava grafik na jízdním kole. Vtipem je, že Muzeum umění Benešov takovou praxi užívalo dlouhodobě, jednak z nutnosti, jednak z přesvědčení. Typickou ukázkou byla doprava deseti nerámovaných obrazů cyklu "Svatý Václav a ti druzí" D. Sadovské, nositelky slovenské Ceny O. Čepana. Zajistil ji v jedné osobě ředitel muzea vlakem z Bratislavy do Benešova. Velká instituce si z toho udělala pomocí PR obrovskou reklamu, malá při tom naopak musela snášet hloupé poznámky nekvalifikovaných úředníků o nehospodárnosti činnosti muzea při nákupech sbírkových předmětů. Když pak po čtvrtstoletí činnosti zřizovatel oznámil, že muzeum může pořídit malý dodávkový automobil, protože přeprava designu hromadnou dopravou už narážela na problémy, došlo na radnici k politickému převratu a auto nakonec nebylo pořízeno.
Zbytečná příprava vydání nových publikací
Příprava vydání knih je mnohdy dlouhodobá, protože souvisí s postupným výzkumem, na který v malém muzeu při běžném provozu zbývá někdy málo času. Proto finalizace publikací bývá dlouho toužebným završením mnohaleté práce a současně i nezbytným hospodárným využitím vložené energie. V muzeu nebyly vinu politické svévole vydány mj. tyto publikace:
ANNA FASSATIOVÁ: ŽIVOT A DÍLO JANA HEJTMÁNKA
Monografie věnovaná jednomu z nejvýznamnějších benešovských výtvarníků, který se zabýval grafikou, typografií a knižní úpravou. Jeho dílo se opíralo u hlubší filosofii.
ANNA FASSATIOVÁ: VÝTVARNÍCI BENEŠOVSKA
Dlouholetý výzkum provázený všestrannou dokumentací a akviziční činností směřoval k první souborné publikaci o umění regionu od 19. století po současnost. Materiál pro knihu měl připraveno více než stovku medailonků autorů, kteří se na Benešovsku narodili nebo zde působili.
TOMÁŠ FASSATI: BENEŠOVSKÁ ARCHITEKTURA
Jedna z knih série vydávaných k benešovské historii připravená ve spolupráci s fotografem J. Pelíškem.
OSOBNOSTI BENEŠOVSKA MINULOSTI A SOUČASNOSTI
Kolektivní dílo podnícené konferencí o osobnostech regionu, která se konala pro roce 2000 v Městské knihovně Benešov.
OBRÁZKOVÁ UČEBNICE DRUHÉ GRAMOTNOSTI PRO DĚTI
Dětská varianta učebnic, které vydalo muzeum v minulosti doplněná o didaktiku propojení podpory rozvoje čtenářské a vyšší vizuální gramotnosti na základních školách.
BENEŠOVSKÁ SBÍRKA FOTOGRAFIE
V Benešově je jedna z několika uznávaných českých sbírek fotografe, proto člen muzejní rady, historik umění PhDr. Jan Kříž doporučil vydání jejího katalogu pro širší propagaci muzea.
ALBUM FOTOGRAFIÍ STARÉHO BENEŠOVA
Kniha mapující vzhled města v prvé polovině 20. století před obdobím velkého bourání objektů centrální části.
Dokončení Městské výstavní síně
Městská výstavní síň byla projektována jako tradiční protipól muzea umění, tedy kunsthalle. Doplatila však na neustálé odkládání řady drobných investic směřujících k jejímu dokončení. Svého času jí hrozilo i zrušení, ale vše pak skončilo zastupiteli mediálně kritizovaným kompromisem - byla zmenšena na úkor veřejných záchodků. Nedobrým kompromisem byla i skutečnost, že nebyla spravována nezávisle, jak to vyžaduje ověřená světová praxe, ale byla svěřena do péče muzea umění. To pro ni v roce 2016 připravilo dokončení stěny uzavírající výstavní prostor pro nezbytnou bezpečnost exponátů. Na fasádu domu byl také navržen informační nápis. Nic z toho však již nemohlo být realizováno.